Pensioencommunicatie

Pensioen 1-2-3

Onze ervaring leert dat pensioencommunicatie veel toegevoegde waarde heeft voor de werknemer. Met creatieve tools, need-to-know informatie en jargonloos taalgebruik kun je de werknemer zeer goed bereiken en informeren over het onderwerp pensioen. Alleen als de werknemer echt inzicht heeft in zijn pensioen, komt de investering van de pensioenpremie ook daadwerkelijk tot zijn recht. 
De volgende 7 vragen staan centraal en worden beantwoord in korte één-op-één gesprekken met de deelnemer:

  • Wat krijg je in de pensioenregeling?
  • Wat krijg je niet in de pensioenregeling?
  • Hoe bouw je pensioen op?
  • Welke keuzes heb je zelf?
  • Hoe zeker is je pensioen?
  • Welke premie betaal je?
  • Wanneer moet je in actie komen?

Goede pensioencommunicatie is daarom van belang. Maar niet alleen voor werknemers, zeker ook voor werkgevers. Het toont betrokkenheid en zal medewerkers aan de organisatie binden. "Mijn werkgever heeft mijn pensioen goed geregeld". Dat is de indruk die u als werkgever wilt achterlaten.

De communicatiespecialist van PSI Pensioenbeheer gaat in gesprek met uw werknemers en neemt de onbekendheid en onzekerheid over pensioen weg. Zo ontstaat pensioenbewustzijn en waardering voor deze belangrijke arbeidsvoorwaarde binnen uw organisatie. Bijkomend voordeel is dat u als werkgever voldoet aan alle eisen die wetgeving aan u stelt (Wet Pensioencommunicatie).

Graag lichten wij toe op welke wijze pensioencommunicatie voor uw organisatie succesvol kan worden ingezet. Neem daarom vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.